Wednesday, August 7, 2013

HAYATIMIN TINILARI, BLOG ARKADAŞLARIMI AĞIRLADIĞIM SOFRA VE MAHLEPLİ TUZLU KURABİYE


Offfffff bu ne sıcak. Sanki sıcak bir fırının kapağı açılmış da tam önünde duruyoruz. Kapağı kapatıp kaçma şansımız yok. Klimalar bir kaçış tabii ama sağlıksız. Çalışan bir aile olarak deniz kenarında sürekli olma şansımız yok. Haftasonları deniz kenarına gidebilecek bir şehirde oturuyoruz belki ama her haftasonu gitmek de yorucu. İnsanoğlu hiç bir şeyden memnun olmazmış ya o hesap. Kış geldi soğuk, yaz geldi sıcak. Ne yapalım sağlık olsun:))

Sevgili Renkler'ciğim 8 Hazirandaki yazısında beni sobelemişti. Kendisine teşekkür ediyor ve cevabı geciktirdiğim için özür diliyorum. Hayatımın 5 tınısı şu anda aklıma geldiği kadarı ile;

1) En küçük teyzemin çok güzel bir pikabı vardı ve Füsun Önal, Barış Manço, Nilüfer, Cem Karaca'nın 45 liklerini dinlerdik birlikte. Ve ben plaklara bayılırdım. Yıl kaç mı 74-75 falan.

hayatimin tinilari blog arkadaslarimi a irladi im sofra ve mahlepli tuzlu kurabiye 1 2) Daha sonra hayatımın en önemli tınısı Sezen Aksu şarkıları oldu ve hala da öyle. Sezen Aksu şarkılarında kendini bulmayan, aşık olunca onu dinlemeyen var mı? Bence yok. Bu arada Sezen Aksu fotoğrafı Sezen Aksu'nun sitesinden alınmıştır.

3) Özellikle TRT 3 de akşamüstü yayınında dinlediğim yabancı müzikler. Mıchael Jackson, Madonna ve isimlerini şu an hatırlamakta zorluk çektiğim ancak müziklerini duyduğumda halen eşlik edebildiğim yabancı şarkılar.

4) Sezen Aksu'nun öğrencileri Aşkın Nur Yengi, Levent Yüksel ve Sertap Erener'in seslerini de yaptıkları müziği de zevkle dinlerim her zaman.

5) Bir de canım annemin sevdiği Türk Sanat Müziği klasikleri vardır ki, Zeki Müren'den, Safiye Ayla'dan, Müzeyyen Senar'dan dinlemek o klasikleri benim de çok hoşuma gider.

Sevgili Renkler'e tekrar teşekkür ediyor, hayatının tınılarını bizlerle paylaşmak isteyen tüm arkadaşlarımı sobeliyorum.


hayatimin tinilari blog arkadaslarimi a irladi im sofra ve mahlepli tuzlu kurabiye 2



Bu hafta içinde Cafe Sardunya Sevgili Nilay ve Gülenay'ın Sofrası Sevgili Gülenay ile bu defaki buluşmamızı bizim evde gerçekleştirdik. Yemek ve Biz' den Figen son dakikada çıkan aksilikler nedeniyle gelemedi. Umarım en kısa zamanda onunla da tekrar görüşürüz. İnanın saatlerin nasıl geçtiğini anlamadık ve hepimiz sohbetten çok keyif aldık. Gülenay Amerika'ya döndüğünde sayfasında ilk buluşmayı da, bu defaki buluşmayı da yazacak inşallah. Ben de soframın fotoğrafını paylaşmak istedim sizlerle. Hafta içi olduğu için benim garantili tariflerim tiramisu ve sodalı böreğin yanına Sevgili Hale'nin tahinli kekini yaptım. Annem patatesli havuçlu salatasını yapmıştı bizlere ve kızkardeşim de mahlepli tuzlu kurabiyeleri.


MAHLEPLİ TUZLU KURABİYE


hayatimin tinilari blog arkadaslarimi a irladi im sofra ve mahlepli tuzlu kurabiye 3


Malzemeler :


1 margarin oda sıcaklığında


1 tatlı kaşığı mahlep


1 tatlı kaşığı tuz


1 tatlı kaşığı şeker


1/2 çay bardağı su


1/2 çay bardağı sirke


1 çay bardağı sıvıyağ


4-5 su bardağı un


1 adet yumurta akı içine sarısı üzerine


çörekotu



Yapılışı :


Un hariç bütün malzemeler elle karıştırılır. Önce 4 su bardağı kadar un eklenerek yoğurulur. Hamur eli bırakıncaya kadar un eklenir. Hamurdan koparılan küçük bezeler merdane ile açılıp kalıplar basılır ve tepsiye dizilip, üzerlerine yumurta sarısı sürülüp çörekotu serpilir.


Hepimize ağız tadımızın yerinde olduğu iyi bir hafta diliyorum:)

No comments:

Post a Comment