Monday, August 12, 2013

TUZLU KURABİYE ve sobeeeeeeee





Oğlum okuldan eve geldiğinde ilk sözü ''anne ne yiyebilirim?'' olur.Yiyebileceğim derken de kesinlikle atıştırmalık tatlı,tuzlu bişeyler veya pasta ister küçük bey.Bunu bildiğim için bir gün öncesinden ne yapabilirim diye düşünürüm.Ertesi gün de bir yandan yemeklerimi hazırlarken bir yandan da bu tür bişeyler hazırlarım.Bu gün de benim çocukluktan beri en sevdiğim şeylerden biri olan tuzlu pastayı yaptım.Yeni aldığım kalıplarla yaptım kızım bile bu sayede yemiş oldu.Bu tuzlu pasta pastanedekini aratmıyor ve bir kaç gün bayatlamıyor.Hazırlaması da çok basit.Yemekleriniz pişerken o da fırında yarım saatte pişiveriyor.



MALZEMELER:



1 tane oda sıcaklığında margarin,


1 çay bardağı sıvı yağ,


1 yumurta(sarısı içine,akı dışına),


bir çimdik tuz,


bir kabartma tozu,


yarım çaybardağı limonsuyu.



YAPILIŞI:


Unu yoğurma kabımıza alıp margarini,sıvı yağı,bir çimdik tuzu ve yumurta sarısını ekleyelim.Biraz yoğurduktan sonra yarım çay bardağı limon suyuna ılık su ekleyip bir çaybardağına tamamlayalım.Bu karışımı çukur bir tabağa döküp kabartma tozunu da limonsuyumuza ekleyelim.İyice köpüreceğinden karışımı unumuzun üzerine hazırlayalım.Kulak memesi yumuşaklığında bir hamır hazırlayalım.Daha sonra oklava yardımı ile açıp ister kalıpla ister elimizle şekiller verelim.Ben her ikisinden de yaptım.Şekil verdikten sonra önce yumurta akına sonra susama veya çörek otuna batıralım.180 derecede üzeri kızarana kadar pişirelim.AFİYET OLSUUUUN...


SOBEEEEEEEE....


Sevgili Mihriban beni sobelemişti.Az kalsın unutuyordum.Mihribancığıma çok teşekkür ediyorum ve cevaplara geçiyorum.


1-Masamın üzerinde neler var....kitaplar,kitaplar,kitaplar...


2-Yapmak isteyipte yapamadığım....


Allaha şükür hemen hemen her istediğimi yaptım.


3-Hayatta en keyif aldığım şeyler...


Öğrencilerimin zevkle derse katılıp soru sormaları,güzel cevaplar vermeleri


Kitap okumak en çok zevk aldığım şeylerden biri,


Mutfakta zaman geçirmek,değişik tarifler denemek,harika lezzetler yapmak ve yaptıklarımın Müyük bir iştahla yendiğini görmek,


Genelde canım sıkkın olduğunda alışveriş yaparım,sıkıntım hemen hafifler!!Alışveriş yapmayı çok severim çok!!


Güzel bir film seyretmek,


Can dostumla sohbet etmek,


Şık çantalar örmek,


Eşimle çocuklarımla tatile çıkmak,


Çocuklarımla oynamak,onları güldürmek,onları koklamak,öpmek,


....


Daha bir çok şey sayabilirim size.Hayatta mutlu olmak ve şükretmek için milyonlarca sebebim var çünkü..


Ben kimseyi sobelemiyorum çoğu sobelenmiş oluyor çünkü!!


No comments:

Post a Comment